Mi az a SEO és miért van rá szükség?

SEO

A SEO fogalma

A SEO (Search Engine Optimization) keresőmotor optimalizálást jelent. Ezen múlik, hogy hogyan, illetve hányadik találatként jelenik meg egy weboldal a keresési találatok között (SERP – Search Engine Result Page).
Ezen felül ide tartozik a weboldal forgalmának megfigyelése, valamint a weboldal statisztikáinak elemzése is.

Miért fontos a SEO?

Egészen egyszerűen azért, hogy a potenciális ügyfelek megtalálják vállalkozásunkat. Gondoljunk csak bele, hiába árulom én a legjobb terméket a piacon, ha a fogyasztó soha nem találkozik vele. El kell érnünk azt, hogy a bizonyos termékekre/szolgáltatásokra irányuló kereséseknél is megjelenjen az oldalunk, és ne csak akkor ha konkrétan a cég nevére keresnek.
Továbbá az is nagyon fontos, hogy rendszeresen figyeljük a forgalmat és elemezzük az adatokat, hiszen ez alapján tudjuk eldönteni, hogy sikeres volt-e a befektetett munka, vagy esetleg stratégiát kell váltanunk.

SEO a gyakorlatban

Már a weblap elkészítése előtt célszerű kideríteni, hogy milyen keresési kulcsszavakat szeretnénk megadni az oldalhoz.
Ehhez fel kell mérni a terepet, és kideríteni, hogy az adott területen milyen kulcsszavak népszerűek, esetleg milyen olyan kulcsszavak vannak amiket a versenytársak nem használnak ki elég hatékonyan.
Ezek a kulcsszavak sokszor inkább több szavas kifejezések, amik nem jelennek meg, mint lista, csak annyi a szerepük, hogy ezek alapján dobja fel oldalunkat a kereső. A helyes kulcsszavak elősegítik az organikus találatokat. Ezek azok a találatok, amikor egy sima keresés során jelenik meg a weboldal, nem pedig egy fizetett kampány részeként.

Milyen statisztikákat kapunk?

Mint említettük, nagyon fontos, hogy a weboldalon történt változtatások után figyeljük a statisztikákat, mert ebből derül ki, hogy eredményes volt-e a keresőmotor optimalizálás. A Google és a Bing is szolgáltat ehhez nagyszerű eszközöket.
Az egyik legfontosabb mérőszám a CTR (Clickthrough Rate) – ez az arányszám azt mutatja meg, hogy a megjelenések alkalmával hányszor kattintottak oldalunkra.
Fizetett kampányok alatt a CPC-t (Cost Per Click) is mérni kell, ez mutatja meg, hogy mennyibe került egy kattintás.
Szükséges mérni továbbá a konverziót. Ez azt mutatja meg, hogy egy látogatás alkalmával átlagosan hányszor kattintottak rá valamire az oldalon, vagy hányszor mentek át egy másik részére a weboldalnak.
Azt is figyelni kell, hogy hosszabb cikkeknél, vagy tartalmasabb oldalaknál mennyi időt tölt el egy látogató átlagosan. Ha egy 2000 szavas bejegyzést átlagosan 10 másodpercig néznek meg, akkor ebből logikusan kikövetkeztethető, hogy nem keltett túl nagy érdeklődést.

Mire kell odafigyelni?

Ne csak a keresőmotorokra gondoljunk, törekedni kell arra, hogy a weboldal a felhasználók számára is könnyen átlátható legyen.
A keresőmotorok algoritmusai elég fejlettek ahhoz, hogy észrevegyék, ha egy oldal csak azért készült, hogy a keresési listák elején szerepeljen. Figyelni kell, hogy a bekezdések el legyenek választva egymástól, illetve, hogy ne ismételjük ugyan azt több oldalon keresztül, csak azért, hogy több legyen a tartalom. A mobil nézetre is oda kell figyelni, mert a keresések 60%-a mobil eszközökön történik. Fontos az is, hogy releváns médiával egészítsük ki az oldalt. Továbbá oda kell figyelni, hogy a szövegek a weboldalon ne legyenek teljesen magyartalanok csak azért, hogy tele lehessenek kulcsszavakkal.

Tartalomjegyzék

Kapcsolódó